4 راهکار برای داشتن پوستی سالم و شاداب -آکا

1395/01/28

سایت خانواده ،مشاور خانوادهآموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو

آکاایران: بسیاری از افراد برای حفظ پوستی سالم و جوان هزینه های زیادی می کنند: تمیزکننده ها و مرطوب کننده های گرانقیمت، ماسک های صورت، چشمه های آب معدنی… همه برای داشتن پوستی شاداب و سالم هستند.

به گزارش آکاایران: اما پوست سالم لزوما نیازی به کرم ها و صابون های گرانقیمت ندارد، فقط باید مراقب چیزهایی که می خورید باشید.

سلامت پوست شما وابسته به سلامت گوارش شماست. خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و روغن دار، نه تنها باعث نفخ و احساس ناخوشایند می شود بلکه به احتمال زیاد متوجه تاثیراتش روی پوست تان هم خواهید شد؛ ترک، خشکی و لک، یا رنگی بیمارگونه و ناسالم در چهره یا رنگ پریدگی. بیماری های پوستی مانند رزاسه یا آکنه می تواند علامتی برای این باشد که چیزی جدی و مهم در اعماق شکم تان در حال رخ دادن است.

مراقب سلامت گوارش تان باشید

خیلی از افراد به اشتباه فکر می کنند علائمی مانند نفخ و گاستریت طبیعی است اما وقتی نشانه های یک اختلال در گوارش تان روی پوست تان ظاهر می شود، ابدا نباید این علائم را نادیده بگیرید. خوشبختانه داشتن گوارش سالم نه فقط روی تمام جوانب سلامتی تان تاثیر می گذارد- شامل پوست- بلکه انجامش هم نسبتا ساده است.

  1. رژیم غذایی متنوع داشته باشید

کاری که تست آلرژی غذایی می کند، شروع با یک رژیم حذفی و کم کم افزودن غذاهایی خاص است تا واکنش ها بررسی شوند، اما بیشتر افراد می توانند همیشه آب فراوان بنوشند و غذاهای طبیعی و ضدالتهابی فراوانی بخورند مانند زردچوبه.

  1. غذاهای طبیعی بخورید

سبزیجات زیاد، غلات کامل مانند کوینولا، پروتئین کم چرب و چربی های سالم که می توانند از ماهی های آب های متلاطم، گوشت گوساله تغذیه شده با علف، روغن نارگیل، و آووکادو. میوه جات و سبزیجات بیشتر ویتامین های لازم، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کنند.

  1. بیشتر پروبیوتیک مصرف کنید

برای ارتباط بهتر میان گوارش سالم و پوست سالم تر، پروبیوتیک ها ضروری هستند، اسیدوفیلوس، بیفیدوس، و سایر باکتری های خوب و اصلی. ثابت شده که پروبیوتیک های خوراکی، التهاب های پوستی را کاهش می دهند.

پروبیوتیک ها را می توان درغذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش، توفو(خمیر سویا)، و کامبوچا یافت. اگر می خواهید رشد باکتری های خوب گوارش را تقویت کنید، با کمک این غذاها می توایند این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید : پروبیوتیک چیست؟

  1. از استرس تان کم کنید

آخرین مشکل اصلی که بر سر راه گوارش سالم و پوست سالم و درخشان وجود دارد، یک عامل ناآشکار است: استرس. استرس روی هر سیستمی در بدن شما تاثیر می گذارد و هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول می توانند تاثیرات مخربی روی پوست شما بگذارند. برای کم کردن از استرس تان، تمرینات ذهنی را که برای کاهش استرس مفیدند انجام دهید؛ مدیتیشن روزانه که ثابت شده در این امر موثر است. بعد از همه این ها زیبایی تنها در پوست خلاصه نمی شود، بلکه شامل همه سیستم های بدن شما از پوست گرفته تا معده و روده تان می گردد.

آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو -

برچسب ها :


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «4 راهکار برای داشتن پوستی سالم و شاداب -آکا» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( آکا ایران ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-1065) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
منبع : آکا ایران

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات