۹ نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم -آکا

1395/02/04

سایت سلامتمقالات پزشکی و بهداشتی

آکاایران: ۹نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم

به گزارش آکاایران: برای داشتن استخوان های سالم و قوی رعایت نکات بسیاری لازم است. بخشی از این نکات نکات تغذیه ای هستند.

,[categoriy]

۹ نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم -آکا۹ نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم -آکا

آکاایران: ۹ نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم

می دانید که استخوان های سالم و قوی می توانند بخش مهمی از سلامت فرد را تشکیل دهند. بسیاری از افراد به علت پوکی استخوان یا بیماری های از این قبیل بسیاری از فعالیت های روزمره ی خود را نمی توانند به خوبی انجام دهند. افرادی که تغذیه ی سالم نداشته باشند یا اصول حرکتی درستی را راعایت نکنند یا پایه ی استخوان بندی خوبی نداشته باشند بیشتر مواقع در معرض پوکی استخوان و دردسر های مربوط به آن هستند. در ادامه ۹ نکته ی تغذیه ای را برای شما مرور می کنیم تا با رعایت آن ها سلامت استخوان هایتان را تضمین کنید.

  • روزانه دو تا سه وعده لبنیات بخورید.

انواع کم چرب این لبنیات هنوز هم غنی از کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات بسیار برای استخوان های شما ضروری بوده و استحکام آن ها را تامین می کند. یک وعده لبنیات می تواند از ۲۰۰ میلی لیتر شیر، یک قطعه ی کوچک پنیر و یک ظرف کوچک ماست تشکیل شده باشد.

  • اگر به لبنیات آلرژی دارید چکار باید کرد

اگر شما به لبنیات آلرژی دارید یا اینکه میلی به خوردن آن ها ندارید اصلا نباید از نیاز بدنتان به مقادیر زیاد کلسیم غافل شوید. می توایند سویا را جایگزین لبنیات کنید. سویا مقدار زیادی کلسیم دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

  • در کنار سویا از مواد غذایی دیگر نیز استفاده کنید

لازم است در کنار سویا لازم است از مواد غذایی دیگر نیز استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم و البته متنوع داشته باشید. مواد غذایی دیگری که دارای کلسیم می باشند عبارتند از: ماهی ساردین، سبزیجات برگ سبز، حبوبات، انجیر خشک و نان

  • اهمیت ویتامین D

بسیار خب شما کلسیم را در برنامه ی غذایی خود گنجاندید اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بدن شما در فرایند جذب کلسیم به یک ماده ی دیگر نیاز دارد و آن ویتامین D می باشد. ویتامین D در بدن کمک می کند تا کلسیم به خوبی جذب شود. نور خورشید مقالات پزشکی و بهداشتی - غنی ویتامین D است. شما با یک پیاده روزی نیم ساعته در نور ملایم خورشید می توانید این ویتامین را در اختیار بدنتان قرار دهید. به علاوه منابع غذایی که از این ویتامین بهره منده هستند عبارتند از: روغن ماهی، تخم مرغ، پنیر، غلات و حبوبات. به علاوه شما م یتوانید از مکمل های غذایی ویتامین D به صورت روزانه و زیر نظر پزشک استفاده نمیایید.

  • تنوع را در رژیم غذایی

تنوع را در رژیم غذاییتان فراموش نکنید. لازم است از مواد غذایی مختلف و گروه های متنوع در رژیم غذاییتان استفاده کنید تا از منابع موجود در آن بهره مند شوید.

  • روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزی مصرف کنید.
  • سیگار را ترک کنید. به کل از دخانیات دوری کنید.
  • از مشروبات الکلی دوری نمایید.
  • ۷ganj.ir/

مقالات پزشکی و بهداشتی -

برچسب ها :


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «۹ نکته ی تغذیه ای برای داشتن استخوان های محکم و سالم -آکا» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( آکا ایران ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-14218) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
منبع : آکا ایران

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات