چای و پتاسیم -آکا

1395/02/04

سایت سلامتمقالات پزشکی و بهداشتی

,[categoriy]

چای و پتاسیم -آکاچای و پتاسیم -آکا

آکاایران: چای و پتاسیم

آکاایران: پتاسیم یک ماده ی معدنی الکترولیتی است که به تنظیم ضربان قلب کمک کرده و سطح مایعات در بدن را متعادل می سازد. همچنین پتاسیم می تواند عوارض جانبی و نامطلوب ناشی از مصرف زیاد سدیم را نیز کاهش دهد. پتاسیم در گیاهان مختلفی همچون چای وجود دارد و یک فرد بزرگسال سالم باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف نماید. با اینحال، اگر به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستید و یا اینکه مشکلات کلیوی دارید بهتر است از یک پزشک مشورت بگیرید. در اینگونه موارد مصرف متعادل چای برای شما بی ضرر خواهد بود زیرا چای مقدار زیادی پتاسیم ندارد اما قبل از اضافه کردن چای به رژیم غذایی از پزشک خود اجازه بگیرید.

چای سیاه:

به گزارش آکاایران: ۲۲۶ گرم از چای سیاه می تواند ۸۸ میلی گرم پتاسیم برای بدن شما تامین کند. از آنجایی که این مقدار کمتر از ۲۰۰ میلی گرم برای هر وعده است ، یک فنجان چای دارای پتاسیم بسیار کمی خواهد بود. اگر کمی شیر به چای خود اضافه کنید ، مقدار و محتوای پتاسیمی آن افزایش پیدا می کند زیرا شیر سرشار از پتاسیم است. ۲۸ گرم از شیر معمولی و یا دو قاشق غذاخوری از آن ، حاوی ۴۰ میلی گرم پتاسیم است وهمین مقدار از شیر کم چرب نیز دارای ۴۶ میلی گرم پتاسیم می باشد.

چای سبز:

چای سبز و چای سیاه هر دو از یک گیاه بدست می آیند، اما برگ های چای سبز تخمیر نمی شود. یک فنجان چای سبز حاوی ۱۷ میلی گرم پتاسیم است. بنابراین نوشیدن چای سبز برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند می تواند بی خطر باشد.بر اساس مطالعات انجام شده بر روی حیوانات که در مجله ی اورولوژی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، مصرف چای سبز باعث کاهش تشکیل کلسیم اگزالات در موش ها شده بود.

دم کرده های گیاهی:

بسیاری از چای های گیاهی ( که معمولا یک قاشق چایخوری گیاه تازه در ۲۲۶ گرم آب داغ دم کرده می شود)، به طور طبیعی دارای پتاسیم پایینی هستند. چای بابونه ویا چای گل بامیه ، هر کدام دارای ۲۱ میلی گرم پتاسیم در یک فنجان هستند. با اینحال، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، لیستی از گیاهان را ارائه کرده است که می توانند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهند. این گیاهان شامل قاصدک، یونجه، گیاه دم اسبی و گزنه می باشد.بنابراین اگر محدودیت مصرف پتاسیم دارید باید در مصرف این گیاهان محتاط باشید.

مقدار مصرف:

نوشیدن چند فنجان چای می تواند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهد. اگر شما باید پتاسیم بیشتری دریافت کنید ، می توانید مصرف چای را افزایش دهید. اما افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند باید مقدار مصرف پتاسیم را کاهش دهند. به یاد داشته باشید که چای منجمد و یخ زده ی آماده اغلب دارای پتاسیم زیادی هستند. به عنوان مثال، یک بطری چای منجمد آماده ی ۴۸۱ گرمی ، حاوی ۹۸ میلی گرم از پتاسیم است.

مقالات پزشکی و بهداشتی -

برچسب ها :


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «چای و پتاسیم -آکا» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( آکا ایران ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-14256) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
برچسب ها : پتاسیم
منبع : آکا ایران

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات