کاهش وزن ؛ ساعاتی که باید غذا بخورید -آکا

1395/02/04

سایت سلامتمقالات پزشکی و بهداشتی

,[categoriy]

کاهش وزن ؛ ساعاتی که باید غذا بخورید -آکاکاهش وزن ؛ ساعاتی که باید غذا بخورید -آکا

آکاایران: کاهش وزن ؛ ساعاتی که باید غذا بخورید

آکاایران: پایبندی به یک بازه زمانی خاص می تواند به معنی تفاوت بین ناامیدی و نتیجه گرفتن باشد.

به گزارش آکاایران: اگر شما سعی می کنید که وزنتان را ثابت نگه دارید یا چند پوند وزن کم کنید، شاید بخواهید علاوه بر خوردن سالاد به جای همبرگر، کار دیگری نیز انجام دهید:تحقیقات جدید نشان می دهد که نه تنها چیزی که می خورید بلکه زمانی که آنرا می خورید نیز می تواند به سایز کمر شما اضافه کند یا باعث کاهش وزنتان شود.

محققان موسسه سالک روی حدود ۴۰۰موش آزمایش کردند و در طول دوره ۹و ۱۲و ۱۵ساعته به حیوانات چاق و لاغر، رژیم های غذایی پر چرب و پر شکر دادند(به عبارت دیگر، این موشها فقط در آن بازه زمانی غذا می خوردند). در حالیکه تمام این موش ها، تعداد کالری یکسانی مصرف کردند اما آنهایی که در دوره های زمانی طولانی تر، غذا خورده بودند نسبت به آنهایی که زمان محدودی به غذا دسترسی داشتند، وزن بیشتری به دست آوردند.

بنظر می رسد که غذا نخوردن در زمان های بیشتری از روز، بر مقدار کالری ذخیره شده یا سوزانده شده توسط بدن آن موشها، تاثیر گذاشته است. این نتایج حتی نشان می دهد که حفظ یک رژیم غذایی محدود شده ممکن است به پیشگیری از دیابت و کلسترول بالا کمک کند.

هنگامیکه محققان، این نتایج را مشاهده کردند، روی موش های چاق، آزمایش دیگری انجام دادند. آنها، آن موش ها را در یک رژیم غذایی محدود شده ۹ساعته قرار دادند و متوجه شدند که فقط در عرض چند روز، این موش ها بطور متوسط ۵درصد از چربی بدنشان را از دست دادند و تا پایان این مطالعه ۳۸هفته ای، بطور متوسط ۲۵درصد از وزن بدن آنها، کاهش یافت.

حتی با فرض اینکه، چون این یک مطالعه بر روی حیوانات است پس نتایج آن لزوما در مورد انسان ها صادق نیست اما در سال ۲۰۰۷، یک تحقیق که روی انسان ها انجام شد، نتایج مشابهی را نشان داد. در این یکی، گروهی از افراد بزرگسال که در یک بازه زمانی محدود، غذا می خوردند نسبت به گروه شاهد(کنترل) که همان تعداد کالری را که در سه وعده غذایی در روز پخش شده بود، مصرف می کردند، چربی بیشتری آب کردند و وزن بیشتری از دست دادند.

بنابراین اگر به دنبال ثابت نگه داشتن یا حتی کاهش وزنتان هستید، شاید بخواهید غذا خوردن در یک بازه زمانی ۹یا ۱۲ساعته را امتحان کنید.

مقالات پزشکی و بهداشتی -  healthmag.ir/

مقالات پزشکی و بهداشتی -

برچسب ها :


اشتراک گذاری

گزارش تخلف



برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «کاهش وزن ؛ ساعاتی که باید غذا بخورید -آکا» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( آکا ایران ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-14277) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
برچسب ها : ساعاتی بخورید
منبع : آکا ایران

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات