تنها 10 درصد تماس هاي تلفني با اورژانس 115 منجر به ماموريت مي شود

دكتر امين صابري نيا شامگاه جمعه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود : علاوه بر رقم بالا ، 30 تا 40 درصد تماس ها با اورژانش 115 غيرضروري و مابقي مزاحمت و درخواست هاي بي ارتباط بوده و يا در ترياژ برطرف مي شود.
وي با اشاره به انجام سالانه دو ميليون و 500 هزار مورد ماموريت توسط اورژانش 115 در كشور، اظهار كرد: بيشترين مراجعات شهري و جاده اي به اين اورژانش مربوط به بيماري هاي قلبي و تنفسي است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور همچنين متوسط مدت زمان رسيدن نيروهاي اورژانش 115 در صحنه حوادث جاده اي و شهري را به ترتيب 14 و هشت دقيقه عنوان كرد.
صابري نيا اضافه كرد: در برخي نقاط كشور اين زمان كمتر شده و هم اكنون پوشش اين مركز از حوادث 80 درصد است كه تلاش مي شود با راه اندازي اورژانس هوايي به 100 درصد افزايش يابد.
وي با بيان اين كه اورژانش هوايي در فاز اول بايد در 44 نقطه كشور راه اندازي شود، گفت: كشور بايد به آمبولانس هاي هوايي تجهيز شود.
صابري نيا ادامه داد: در حال حاضر اورژانش هوايي كشور از طريق بالگرد هاي تغيير كاربري شده فعال است كه بايد طي چهار تا پنج سال آينده، بالگردهاي ويژه اين اورژانش راه اندازي شود.
وي به منظور بررسي وضعيت رسيدگي به سيل زدگان به لرستان سفر كرده است.
شبك **7273/7269/6001**1917

انتهای پیام /*

برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «تنها 10 درصد تماس هاي تلفني با اورژانس 115 منجر به ماموريت مي شود» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( ایرنا ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-452) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
منبع : ایرنا

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات