چگونه غذای سالم تری بخوریم؟

تغذیه سالم

فریبا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: تغذیه عامل اساسی در سلامت جسم و روان است و برای داشتن یک تغذیه سالم باید روزانه از تمام گروه‌های غذایی که نان و غلات، گوشت، لبنیات، میوه و سبزی و قندها و چربی‌ها هستند البته به میزان مناسب استفاده کرد.

وی افزود: مثلا نانی که باید مصرف شود بهتر است از آرد سبوس‌دار باشد که نان سنگک سبوس بالایی دارد. از طرفی مصرف حبوبات به دلیل داشتن فیبر غذایی و پروتئین برای بدن مفید است و ‌آهن و روی بدن را تامین می‌کند.

محمدی گفت: مصرف گوشت و مرغ در صورتی که بدون چربی و پوست باشد بسیار مناسب است. ماهی نیز بهتر است کبابی و تنوری بیشتر مصرف شود و در هفته به صورت دوبار در برنامه غذایی قرار گیرد.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه لبنیات مصرفی بهتر است کم‌چرب باشند، گفت: مصرف روزانه یک لیوان شیر یا ماست کم‌چرب برای اغلب افراد ضروری است. همچنین می‌توان برای تامین پروتئین و کلسیم از کشک هم استفاده کرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: میوه و سبزی بهتر است به صورت تازه و خام استفاده شود و روغن مصرفی هم در تهیه غذا بهتر است از نوع گیاهی و به صورت مایع باشد و برای سرخ کردن غذا نیز از روغن مخصوص آن استفاده شود.

محمدی تاکید کرد: مصرف نمک، قند و شکر باید در برنامه غذایی محدود شود.


خبرگزاری فارس
سال جدید را تغذیه ای تر سپری کنیم

سال جدید را تغذیه ای تر سپری کنیم

چند راهکار ساده برای این که امسال تغذیه بهتری داشته باشید

چند راهکار ساده برای این که امسال تغذیه بهتری داشته باشید

10 راهکار برای سنجش سلامت رژیم غذایی  تان

10 راهکار برای سنجش سلامت رژیم غذایی تان

سه پیشنهاد برای داشتن زندگی سالم

سه پیشنهاد برای داشتن زندگی سالم


برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «چگونه غذای سالم تری بخوریم؟» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( تبیان ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-634) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
برچسب ها : چگونه بخوریم
منبع : تبیان

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات