چگونه اعتیاد به شکر را ترک کنیم؟

قند و شکر

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، اعتیاد به شكر چندی قبل توسط محققان دانشگاه ییل به اثبات رسید. ولی مطالعات جدید نشان می دهد با چند راهكار ساده می توان این اعتیاد را ترك كرد. این مطالعه كه در نشریه Nutrition & Diabetes منتشر شده نشان می دهد تغییر عادات غذایی و استفاده از غذاهای سالم، به مرور زمان مغز را عادت می دهد و تمایل به مصرف غذاهای ناسالم از بین می رود.

در ادامه به چند روش ساده برای ترك اعتیاد به شكر بیان شده است:

1- غذاهای ناسالم را با غذاهای سالم جایگزین كنید
اولین قدم برای ترك شكر، جایگزین كردن غذاهای آماده، چرب، شور و فست فود، با غذاهای سالم و پرفیبر است. غذاهای پرفیبر با پروتئین متوسط و قند پایین، اشتها را تنظیم می كنند. گوشت بدون چربی، ماهی، حبوبات، آجیل، غلات كامل و میوه و سبزی را وارد برنامه غذایی خود كنید.

2- یك برنامه غذایی تهیه كنید
مطالعات نشان می دهد تهیه برنامه غذایی نقش مهمی در تصمیم آگاهانه در انتخاب غذا دارد. بنابراین در اولین فرصت یك برنامه غذایی آماده كرده و به آن عمل كنید. تهیه این لیست نقش مهمی در كاهش وزن دارد.

3- غذای ناسالم را به خانه راه ندهید
توصیه شده است كه از خرید غذاهای شیرین و ناسالم اجتناب شود و چنانچه در یك موقعیت خاص مانند مهمانی به خرید این غذاها نیاز است، باقیمانده آن به نحوی از منزل خارج شود؛ چراكه استفاده از غذاهای ناسالم سبب تحریك منطقه پاداش مغز می شود و واكنش مغز به این نوع غذاها تا اندازه ای است كه ترك آنها امكان پذیر نمی شود.

4- غذاهای متنوع با عطر و طعم متفاوت را تجربه كنید
رژیم غذایی متنوع با عطر و طعم متفاوت سبب می شود كه به جای تحمل غذا، از آن لذت ببرید. هرچه بیشتر از غذایی لذت ببرید، آن غذا بیشتر با مركز پاداش مغز مرتبط می شود.

5- وقتی از خانه خارج می شوید، با خود میوه و تنقلات سالم ببرید
این كار سبب می شود كه هنگام مواجه شدن با غذاهای ناسالم، كمتر وسوسه شوید و از تنقلات سالمی كه به همراه دارید استفاده كنید.

6- عادات غذایی ناسالم را ترك كنید
مصرف دسر یا شیرینی یك عادت غذایی كاملا اشتباه است. سعی كنید چنین عادت هایی را ترك كنید.

7- شكر را با شیرین كننده های مصنوعی جایگزین نكنید
مطالعات نشان می دهد تاثیر شیرین كننده های مصنوعی در چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان، بیشتر است.

8- آهسته غذا بخورید

9- سرپایی و ایستاده غذا نخورید.

موارد اشاره شده چند راهكار ساده برای ترك شكر و كاهش وزن است.


ایرنا

پیتزا: مخدری خوراکی

پیتزا: مخدری خوراکی

مقدار قند موجود در خوراکی ها

مقدار قند موجود در خوراکی ها

7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

7 خیر که با کاهش قند به بدنتان می رسد

18 دلیل خوب برای اینکه قند کمتری میل کنید

18 دلیل خوب برای اینکه قند کمتری میل کنید


برای نمایش تمام اخبار مرتبط با عنوان «چگونه اعتیاد به شکر را ترک کنیم؟» اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری:
منبع این خبر سایت ( تبیان ) است و پورتال سیحو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد (sh-635) را همراه با ذکر موضوع به شماره 50002030405034 پیامک فرمایید
برچسب ها : چگونه اعتیاد
منبع : تبیان

تبلیغات



جدیدترین اخبار منتشر شده

تبلیغات